Sunday, January 23, 2011

Lalalitamplom !

Alhamdullilah, hari ni lebih baik dari semalam. Mimpi indah kot malam tadi. HAHA.

Mimpi jumpa dengan putera katak. Samar-samar la pulak rupa dia malam tadi. Ish..Tak dapat la aku nak berangan lebih.

Hmm.. Apa pun, hari ni aku boleh tersenyum jugak la. Esok dah hari Isnin. Harap bukan Monday Blues la esok.

Rasa macam bersemangat pulak nak ke kelas esok. Yeay !

Hari ni, dah habiskan dua chapter. Semalam punya nota yang aku baca dekat sepuluh kali tu, akhirnya dapat aku habiskan dan fahamkan dengan jayanya.

Sekaligus, nota tuk chapter tersebut dah siap! Yeay tuk kali kedua. HAHA.

Bila kita buat sesuatu, buat dengan ikhlas. Peduli apa reaksi orang. Janji kita tau yang kita buat tu betul. Kan ?

Mungkin sebab tu aku rasa macam aku dah kembali positif balik.

Hari ni nak senyum puas-puas. Mana tau esok lusa tak dapat senyum dah ke. Huhu.

Fikir positif, buat perkara yang positif boleh bantu menenangkan jiwa yang tengah lintang pukang.

*Menguap*
     ..
     ..
     ..
     ..
     ..
     ..
*Menguap*

Ekela, tak payah la nak menguap masa baca entri aku ni. Nampak sangatlah bosannya. Hampeh....


************************


Gembira tak gembira jugak la. Dalam kepala aku ada satu persoalan yang selalu mengganggu aku la.

Perlukah aku berterus terang?

Arrgghh.. susahnya nak buat keputusan.

Nak cakap, macam malu plak. Tak cakap takut menyesal plak. Mana satu ni? Cakap ke tak?

Tolong aku...Cakap ke tak cakap ?? Pusing bangat nih.......................

Lalalitamplom! Cakap....

Lalalitamplom! Diam...

Lalalitamplom! Tam.....plom!

OH NOOOOO...........................

2 comments:

Apple Merah said...

Alhamdulillah..

dunia ni mmg penuh dengan cabaran.. ada masa kite menguji org, ade mase kite di uji.. dan kehidupan seharian kite, kite perlu sentiase membuat keputusan.. dalam setiap perkara pun, kita perlu berani untuk mengambil risiko..

jgn memperjudikan peluang yg kita miliki.. Nasib kita xkan berubah selagi bukan kita yg berusaha untuk mngubahnya.. Allah tu maha adil.. Dia xkan uji kite diluar dari kemampuan kite.. :)

ape2 pun, yakin dan percayalah pada takdir.. kite dah berjanji dgn Allah sejak dari Lauhul Mahfuz lg.. siapa jodoh kita? bila ajal kite tibe n etc tu semua adelah kuasa Allah..

jangan takut untuk membuat keputusan n jgn risau untuk mengambil risiko.. kerana di sebalik risiko2 yg kite ambil, selalunye ade perkara yg baik dan ade perkara yg buruk akan berlaku.. cume kite yg perlu menilainya dengan cara yg mcmane kite mahukan..

:) all the best for u Miss Aka Chan..

Aka-chan said...

thanks apple merah atas nasihat membina. tp, tak nak cakap. takut takut. hehe.. xpe la. biar takdir je menentukan ;p ....perjalanan masih jauh. dah bersedia tuk terima je apa pun keputusan :)