Tuesday, January 25, 2011

Hey, boleh tak kau ni serius !


Nota dipegang......

Helaian demi helaian diselak.......

Topik pertama dipegang......

Diletak semula....

Diambil topik kedua.......

Kembali diletak..

Diambil pula topik ketiga..

Dan dibaca....

Hormonal cytology....

Tak sampai pun setengah jam...

Nota diletak semula...

Memandang laptop yang sengaja dibiar terpasang supaya mudah mengakses laman sesawang..

Bukan untuk mencari ilmu...

Cuma untuk bergosip dengan rakan 'muka buku'...

Bla..bla..bla..

Dekat sejam mengadap 'muka buku'...

Tak pulak penat macam melayan muka nota...

'Muka buku' ditutup...

Kembali menatap muka nota...

Selang 60 saat, 

Muka nota ditutup lagi...

Kembali mengadap 'muka buku'...

Perlakuan ganjil dan pelik itu diulang tanpa jemu setiap hari...

Hidup tak terurus sungguh...

Tah apa yang dicari tak tau lah...

Cadangnya besok nak pergi menonton wayang...

Seorang? 

Yelah..macam tak biasa..

Ok. Memang tak pernah menonton seorang pun..

Tapi nak cuba..

Seronok ke?

Ada feel ke tengok sorang? 

Tapi, keinginan terpaksa disimpan...

Lusa dan tulat ada exam..

Satu habuk pun belum sentuh...

Hoi....... kau ni bila nak serius hah? 

Tah la...

Perlu ke belajar dengan serius?

Fikiran melayang seperti hari-hari semalam..

Hati jauh sekali rasa nak sambung study..

Tapi, bila mengingatkan exam semakin hampir...

Kekuatan dalaman muncul tah dari mana...

Datang tanpa diundang..

Tapi datang tepat pada masa...

Terima kasih..

Sekurangnya kau datang...

Membantu diri yang semakin jauh hanyut dengan dunia khayalan...

Cukup!
Hentikan semua khayalan itu!

Cuma 3 bulan je lagi!

Just be strong!

Tak lama pun..

Setelah hampir kau berhempas pulas dekat 4 tahun...

Takkan dengan mudah kau nak lepas segalanya?

Ok..

Dunia ni memang pelik..

Tak!

Bukan dunia yang pelik..

Manusia yang semakin pelik..

Dan kau adalah manusia pelik itu !

Jadi, sila kembali ke pangkal jalan. 

Hey !!!

Boleh tak kau ni serius ?

No comments: